Szparagi

Szparagi

Największą popularnością cieszą się w okresie wiosennym. Wówczas bez problemu znajdziemy je w sklepach i na ryneczkach. A co tak naprawdę wiemy o nich i ich właściwościach?

Jest to warzywo, które naturalnie występuje w klimacie śródziemnomorskim. Jednak znaleźć możemy je prawie wszędzie. Częścią jadalną są młode pędy, inaczej nazywane wypustkami szparagów.

Jeśli zależy Ci na zdrowej i niskokalorycznej diecie - SZPARAGI są właśnie dla Ciebie. Zawierają one bowiem bardzo dużo składników odżywczych, a w 100 gramach tego warzywa znajdziemy ok. 18/20 kcal.

Oto co w nich znajdziemy:
- kwas foliowy,
- witaminę C i E,
- beta-karoten,
- błonnik,
- wapń,
- fosfor,
- potas.

Świetnie działają na spowolnienie procesu starzenia się skóry, wspierają zachowanie jej jędrności i elastyczności. Dodatkowo nawadniają organizm, wspomagają nasze kości i pracę układu immunologicznego oraz pokarmowego.

Czy wiecie jak przygotować szparagi?

Na dobry początek upewnij się, że wybrane szparagi są świeże, czyli nie są za cienkie, końcówki nie są przesuszone oraz nie mają przebarwień. Jeśli są odpowiednia do spożycia, wówczas można przejść do obróbki. W zależności od rodzaju trzeba odpowiednio je obrać. Kolejno obrane szparagi wstawiamy do garnka z wodą, tak aby główki znajdowały się ponad powierzchnią wody. Do wody dodajemy szczyptę soli, następnie garnek przykrywamy. Średni czas gotowania to ok. 10-15 min, w zależności od rodzaju.

Ich przyrządzenie jest proste, więc zachęcamy każdego do wprowadzenia szparagów do diety.

Po pomysły i porady zapraszamy do naszego dietetyka – Sonii Orszulak.


<< POWRÓT

Inne z kategorii: DIETETYKA

Obwisła skóra - dietetyka.

Obwisła skóra - dietetyka.

DIETETYKA

Jednak można starać się zapobiec powstaniu tego nieestetycznego problemu, tak by mieć dobre samopoczucie, czuć się dobrze ze swoim ciałem i nie ukrywać się pod workowatymi ubraniami.

Dietetyka - Kwasy tłuszczowe

Dietetyka - Kwasy tłuszczowe

DIETETYKA

Ćwiczysz chudniesz, inwestujesz w siebie, a czy inwestujesz w prawidłowe funkcjonowanie Twojej łepetynki? 
Jest to najważniejszy „mięsień „w naszym organizmie - bo jest prowodyrem wszelkich czynności świadomych jak i nieświadomych 

Dietetyka - Złoty eliksir natury

Dietetyka - Złoty eliksir natury

DIETETYKA

Zawarte w oleju rzepakowym nienasycone kwasy tłuszczowe wspierają pracę serca, układu krwionośnego, nerek, mózgu, pomagają utrzymać odpowiedni poziom glukozy we krwi oraz poprawiają stan skóry i jej kondycję...

Dietetyka - Naturalne suplementy

Dietetyka - Naturalne suplementy

DIETETYKA

Czyli wszystko to co okazuje się mieć dobroczynny wpływ podczas, gdy zmagamy się z bólem brzucha, niestrawnością oraz innymi problemami związanymi z pracą układu żołądkowo – jelitowego.