Dietetyka - Złoty eliksir natury

Dietetyka - Złoty eliksir natury

Złoty eliksir natury!

Pamietam jedna dziewczynę lat 42 o imieniu Gosia, która miała permanentne zaparcia i 15 kg zacementowanego paliwa.

Przez wiele lat borykała się z brakiem energii i niskim poczuciem własnej wartości.
Do tego dochodziło brak powodzenia u płci przeciwnej.

W jej diecie i życiu brakowało równowagi i ciągle wracała do starych nawyków. W dzieciństwie Gosia nauczyła się zajadać stresy. Wciągała wszystko z lodówki, gdy nikt nie widział - najczęściej wieczorami.
Tak przez lata wypracowała sobie schemat radzenia ze stresem.
Minęło sporo czasu zanim przemodelowałam reakcje kompulsywnego jedzenia, w analizę swoich myśli, a nadwyżkę energii konsumować w fitness klubie.

Po pierwszych 6 miesiącach była znacząca różnica w wyglądzie i poczuciu własnej wartości.
Gosia zaczęła się spotykać z Krzysiem, który aktualnie jest jej mężem.
Mają piękny dom, gdzie mogą wieczorami przesiadywać popijając herbatę w zimne dni.

Pierwszym suplementem, który wprowadziłam w życiu Gosi był właśnie złoty olej. Intuicyjnie zaleciłem jej, by używała go w celu uzupełnienia pewnych pierwiastków.

Natura ma wiele magicznych acz pospolitych darów!

Sonia

Olej rzepakowy – cudowne właściwości

Niepozorny, tłoczony z nasion rzepaku. Okazuje się, że jest to jeden z najzdrowszych olei na świecie.

W Polsce wciąż nie cieszy się taką sławą na jaką zasługuje. Być może jest to spowodowane jego złą opinią sprzed kilkunastu/kilkudziesięciu lat.

Jednak od dawna rzepak, który jest u nas uprawiany nie zawiera szkodliwych substancji, zaś bogaty jest kwasy oleinowe, linolowe (omega – 6) i linolenowe (omega – 3).

Zawarte w oleju rzepakowym nienasycone kwasy tłuszczowe wspierają pracę serca, układu krwionośnego, nerek, mózgu, pomagają utrzymać odpowiedni poziom glukozy we krwi oraz poprawiają stan skóry i jej kondycję. Natomiast kwas oleinowy wpływa na zmniejszenie zawartości złego cholesterolu w naszym organizmie, a także wyrównuje stosunek zawartości tego złego i dobrego.

Co jeszcze znajdziemy w oleju rzepakowym? Są to m.in.:

  • Witamina E – pomaga wychwycić wolne rodniki, dobrze wpływa na kondycję skóry,
  • Witamina K – pomaga w procesie krzepnięcia krwi,
  • Prowitamina A – przeciwutleniacz, kontrolujący poziom wolnych rodników i obniżający poziom złego cholesterolu.

Który olej wybrać? Tłoczony na ciepło czy na zimno?

W przypadku tych tłoczonych na ciepło są one dodatkowo rafinowane (oczyszczane), wówczas lepiej używać go do smażenia, pieczenia, ale można także do potraw takich jak np. sałatki. Zaś ten tłoczony na zimno powinno stosować się tylko do potraw „na zimno”, czyli właśnie do sałatek czy sosów.


<< POWRÓT

Inne z kategorii: DIETETYKA

Szparagi

Szparagi

DIETETYKA

Jest to warzywo, które naturalnie występuje w klimacie śródziemnomorskim. Jednak znaleźć możemy je prawie wszędzie. Częścią jadalną są młode pędy, inaczej nazywane wypustkami szparagów.

Dietetyka - Mleko modyfikowane

Dietetyka - Mleko modyfikowane

DIETETYKA

Podczas karmienia naturalnego zaspokajane jest zapotrzebowanie dziecka na wszystkie składniki odżywcze, dzięki czemu dziecko może rozwijać się we właściwy sposób, ale także jest pierwszym bodźcem formującym umiejętność interakcji społecznej. 

Dietetyka - Nasiona Chia

Dietetyka - Nasiona Chia

DIETETYKA

Według badań jest to roślina charakteryzująca się cennym składem odżywczym, zawiera duże pokłady wielonienasyconych kwasów tłuszczowych, białka, błonnika pokarmowego, witamin, składników mineralnych oraz związków działających antyoksydacyjnie. 

Dietetyka - Nadwaga i otyłość

Dietetyka - Nadwaga i otyłość

DIETETYKA

Warto wiedzieć, że nie są to tylko problemy natury estetycznej – jest to znacznie bardziej złożony problem, który może doprowadzić niestety nawet do śmierci.