Szparagi

Szparagi

Największą popularnością cieszą się w okresie wiosennym. Wówczas bez problemu znajdziemy je w sklepach i na ryneczkach. A co tak naprawdę wiemy o nich i ich właściwościach?

Jest to warzywo, które naturalnie występuje w klimacie śródziemnomorskim. Jednak znaleźć możemy je prawie wszędzie. Częścią jadalną są młode pędy, inaczej nazywane wypustkami szparagów.

Jeśli zależy Ci na zdrowej i niskokalorycznej diecie - SZPARAGI są właśnie dla Ciebie. Zawierają one bowiem bardzo dużo składników odżywczych, a w 100 gramach tego warzywa znajdziemy ok. 18/20 kcal.

Oto co w nich znajdziemy:
- kwas foliowy,
- witaminę C i E,
- beta-karoten,
- błonnik,
- wapń,
- fosfor,
- potas.

Świetnie działają na spowolnienie procesu starzenia się skóry, wspierają zachowanie jej jędrności i elastyczności. Dodatkowo nawadniają organizm, wspomagają nasze kości i pracę układu immunologicznego oraz pokarmowego.

Czy wiecie jak przygotować szparagi?

Na dobry początek upewnij się, że wybrane szparagi są świeże, czyli nie są za cienkie, końcówki nie są przesuszone oraz nie mają przebarwień. Jeśli są odpowiednia do spożycia, wówczas można przejść do obróbki. W zależności od rodzaju trzeba odpowiednio je obrać. Kolejno obrane szparagi wstawiamy do garnka z wodą, tak aby główki znajdowały się ponad powierzchnią wody. Do wody dodajemy szczyptę soli, następnie garnek przykrywamy. Średni czas gotowania to ok. 10-15 min, w zależności od rodzaju.

Ich przyrządzenie jest proste, więc zachęcamy każdego do wprowadzenia szparagów do diety.

Po pomysły i porady zapraszamy do naszego dietetyka – Sonii Orszulak.


<< POWRÓT

Inne z kategorii: DIETETYKA

Właściwości CZYSTKA

Właściwości CZYSTKA

DIETETYKA

Czystek to jedna z roślin o silniejszym działaniu, które są nam znane.

Dieta regeneracyjna

Dieta regeneracyjna

DIETETYKA

Po ciąży każda kobieta powinna zadbać o siebie i swój organizm tak samo jak w ciąży, dlatego że musi się on odbudować i zregenerować.

Dietetyka - Zdrowa naturalna dieta

Dietetyka - Zdrowa naturalna dieta

DIETETYKA

Podstawa to dobry plan! Żeby nie kupować zbędnych rzeczy, warto sobie zrobić kilkudniowy bądź tygodniowy spis produktów, które będą potrzebne do przygotowania posiłków i jako zdrowe przekąski...

Miód to cud

Miód to cud

DIETETYKA

Produkt, po który wielu z nas lubi sięgać, przede wszystkim ze względu na jego walory smakowe, ale poza tym ważne są również jego wartości odżywcze i pielęgnacyjne.