Dietetyka - Kwasy tłuszczowe

Dietetyka - Kwasy tłuszczowe

Ćwiczysz chudniesz, inwestujesz w siebie, a czy inwestujesz w prawidłowe funkcjonowanie Twojej łepetynki?
Jest to najważniejszy „mięsień „w naszym organizmie - bo jest prowodyrem wszelkich czynności świadomych jak i nieświadomych !

Sonia Orszulak

Kwasy omega – 3, omega – 6 i omega – 9 – Po co są nam potrzebne?

Są to niezbędne dla człowieka nienasycone kwasy tłuszczowe (inaczej egzogenne).

Nie mogą być syntezowane przez organizm, a jednocześnie ich potrzebujemy.

Rola tych kwasów jest znacząca dla człowieka. Stanowią materiał początkowy dla biosyntezy prostaglandyn, prostacyklin, tromboksanów oraz leukotrienów, które odpowiedzialne są za transport i utlenianie cholesterolu, a także są częścią lipidów błon komórkowych.
Jedną z dużych zalet zwłaszcza kwasu omega -3, jest korzystny wpływ na układ krążenia.

Można tak powiedzieć, ponieważ obniża on poziom złego cholesterolu, zatrzymuje syntezę trójglicerydów i agregację płytek krwi – dzięki temu serce chronione jest przed niedotlenieniem, a ciśnienie tętnicze jest nieznacznie obniżanie.

Nienasycone kwasy tłuszczowe wspomagają:

  • komunikację między komórkami,
  • funkcje mitochondriów,
  • działanie insuliny,
  • właściwe działanie mózgu oraz układu nerwowego,
  • prawidłowe funkcjonowanie nadnerczy, oczu, ucha wewnętrznego i układu rozrodczego,
  • wytwarzanie erytrocytów,
  • struktury błon komórkowych,
  • obniżenie lipidów w surowicy krwi,
  • uśmierzanie procesów zapalnych.

Ponadto znajdują zastosowanie w trakcie leczenia astmy, atopowego zapalenia skóry, ADHD, neuropatii cukrzycowej, osteoporozie, reumatoidalnym zapaleniu stawów, wrzodziejącym zapaleniu jelita grubego, zespole Reynauda, zespole napięcia przedmiesiączkowego, chorobach serca i naczyń, przy nadwadze i w profilaktyce leczenia nowotworów.

Podczas dobieranią odpowiedniej suplementacji najczęściej poleca się oleje tłoczone na zimno takie jak lniany, lniankowy, ogórecznikowy, żmijowcowi czy rafinowany z czarnej porzeczki, gdyż zawierają właściwe proporcje nienasyconych kwasów tłuszczowych.

Jeśli chcesz dobrać odpowiednia dietę wzbogacona o wyżej wymienione kwasy - zapraszam na konsultacje do Centrum lub online


<< POWRÓT

Inne z kategorii: DIETETYKA

Dietetyka - Żelazo

Dietetyka - Żelazo

DIETETYKA

Niedobór żelaza w początkowym okresie życia może powodować problemy z rozwojem psychosomatycznym oraz z zachowaniem i nauką.

Pierwsza wizyta u Dietetyka

Pierwsza wizyta u Dietetyka

DIETETYKA

Jeśli masz problem z doborem diety, zmagasz się z różnymi chorobami, nie wiesz jak stracić zbędne kilogramy, chcesz się czuć zdrowsza/y, pełna/y sił witalnych i dostać zastrzyk energii, z przysłowiowym „kopniakiem” do działania, to pomoc dietetyka jest właśnie dla Ciebie!

Szparagi

Szparagi

DIETETYKA

Jest to warzywo, które naturalnie występuje w klimacie śródziemnomorskim. Jednak znaleźć możemy je prawie wszędzie. Częścią jadalną są młode pędy, inaczej nazywane wypustkami szparagów.

Miód to cud

Miód to cud

DIETETYKA

Produkt, po który wielu z nas lubi sięgać, przede wszystkim ze względu na jego walory smakowe, ale poza tym ważne są również jego wartości odżywcze i pielęgnacyjne.